В сучасній літературі зі спортивного маркетингу виділяють 5 категорій спонсорів:
1.
Титульний спонсор – найвищий рівень статусу спонсора. Характеризує найбільш вагомий внесок компанії в організацію та проведення спортивного заходу. Часто ім’я такого спонсора розміщується поряд з назвою змагання, команди, окремими спортсменами і асоціюється з ним (наприклад, логотип титульного спонсора розташовують на формі футбольних клубних команд). Статус титульного спонсора також дозволяє мати вирішальний голос у питанні присутності серед спонсорів інших компаній, що працюють в тій же сфері бізнесу, пріоритетне право на використання гравців та тренерів для проведення спільних рекламних акцій, право присутності на всіх офіційних заходах присвячених спортивній події, обов’язкове згадування у всіх заходах, що проводяться від імені команди, висвітлення імені титульного спонсора в титрах фільмів, авторських телевізійних програмах, які створені за його фінансової підтримки, розміщення логотипів та банерів. У випадку наявності титульного спонсора позиція генерального спонсора може залишатися вільною.
2.
Генеральний спонсор – спонсор, що робить один з найбільших внесків (за відсутності титульного спонсора - як правило понад 50% всіх залучених спонсорських коштів) і який отримує за це право на використання образу змагання, а також широке висвітлення у ЗМІ. У випадку необхідності статус генерального спонсора може бути доповнений генеральними спонсорами за окремими категоріями, а також головним спонсором.
3.
Офіційний спонсор – спонсор, що вносить певну частину залучених коштів (в межах 20-25%). Як правило, даний статус можуть надавати за категоріями («офіційний страховий партнер», «Офіційний автомобільний партнер» тощо).
4.
Технічний спонсор – спонсор, що сприяє проведенню та організації спортивного заходу за рахунок часткового або повного внеску товарів та послуг (наприклад, надання техніки, спортивної форми, організації перевезення або проживання).
5.
Спонсор-учасник – компанія, розмір спонсорського внеску якої, як правило, не перевищує 10% всіх залучених коштів.
6.
Інформаційний спонсор – організація, що надає інформаційну підтримку шляхом висвітлення події у ЗМІ, проведення PR-заходів, спільних акцій і т.п.
Спонсори всіх цих категорій, крім п’ятої є і в нашої Національної команди. Титульним спонсором є компанія «Київстар» (спонсорський внесок якої склав $7,5 млн. + призовий фонд для гравців збірної у розмірі $2 млн.). Генеральний спонсор національної збірної України – компанія «Укртелеком», головний спонсор національної та молодіжної збірних команд – компанія «Оболонь» (внесок у розмірі $5 млн.), офіційний спонсор – компанія «Samsung», технічними спонсорами є – компанії «Lotto» (виробник спортивного одягу та взуття) та «МАУ» (офіційний перевізник нашої збірної), офіційний телевізійний партнер – телеканал «Інтер».
www.ua-football.com
скачать dle 12.1